Thursday, May 26, 2011

Review : Kongsi


Assaalmualaikum pd viewres yang Muslim dan Selamat Sejahtera pd viewers yg bukan Islam lah ye. Aku baru je lepas tgk cter kt ats tu. Kongsi. Nk tgk wyg  x mmpu kn duit xde. Jd kena la tggu smpai die kuar kt tenet dan aku agk trkjot awl giler da kuar. Kredit kpd  Astro kerana memperkenalkan Astro First dan kredit juga kpd seorg insan bernama Kuryu yg rjin gila nk rakam dr Astro then upload lak kt tenet. Kuryuu lu mmg awesome. 

Berbalik kpd cter Kongsi. Aku mmg agk brminat ngn cter ni sbb cter ni agk unik dr segi konsep idea die sbb seigt aku xde lg KOT cter Malaysia yg berunsurkan assasin2 ni. Klau cter gengster2 ni da byk ah kuar. Tp konsep cter yg psl assasin2 ni rse xde lg kot. Agk bgus la idea ni dan kredit pd Farid Khamil sbb berjaya menghasilkan cter2 cmni.

Ok tu the best part. Now review cter ni. Aku agk meletakkan high standard bgi cter ni. 1st, idea cter ni agk bernas. 2nd, pelakon utama  die ditugaskan kpd Artis Paling Popular iaitu Si Sam adik Zizie Zety. Aku knal si Sam tu dr die x trknal lg..Wktu die berlakon kt telemovie-telemovie kt Astro. Aku mmg respek dr segi pghayatan watak die. Tp makin lama byk filem die da mcm hampeh.. mybe aku sdikit prejudis kot. Tp seriously aku lagi suke lakonan die time die x terkenal lagi. Mmg best. 3rd, aku agk trpengaruh ngn trailer cter ni yg byk kali ditygkan tiap kali aku nk usha movie dr taun lepas kot. So aku mmg bajet nk usha kt wyg la. Tp last2 tggu kt tenet donlod..hahaha~~ 

So lpas menunggu dkt setengah jam nk donlod then aku straight tgk. Pergh x penah2 aku lpas dnlod straight tgk. Selalu tggu 2,3 mggu bru nk tgk. Tu je da menunjukkan betapa aku meletakkan high stndrd pd cter ni. Ok lpas abih je tgk, dem aku agk kecewa ngn penceritaan cter ni. Mybe sbb xde subtitle kot kt part ade bhasa Thailand mmbuatkan aku x phm ape yg trjadi tp overall nye aku mmg x phm knape waak si Sam tu nk kne bunuh ramai ahli kongsi gelap. Nk kate die ade dendam ke pe x jgak. Byk lagi la yg pd aku sgt kurang pd cter ni. Idea cter ni mmg best. Tp malangnya mybe Farid Khamil fokuskan pd aksi dan lawak cter ni sampai aku rse plot cter ni diabaikan terus. And yes ending die mmg asswhole. Aku mmg x nafikan cter ni mmg best lawak2 die..aku mmg gelak..tp pd penceritaan die, plot..mmg total sucks la..aku rse kredit cter ni pd Azzad pe tah yg mamat Penang tu. Tp byk lagi yg boleh direpair pd lakonan die.

So overall nye aku boleh kate filem Kongsi ni boleh dpt 2.3 bintang dr total 5 bintang. So akuhrp sgt Farid Khamil bykkn tgk cter2 yg bagus dan belajar lebih lg pengarahan filem sbb seriously die mmg byk lgi kne balajar tntg pengarahan. Tgkla cter2 yg bagi aku bagus mcm cter Inception arahan Christopher Nolan. Xpon byk lagi la..Harap2 si farid Jkahmil dpt balaajr dr kesilapan melalui filem ni.

NI aku ltk link mane taw kot2 ade yg x tgk lg dan ingin donlod cter ni.

ni part 1 :
http://www.mediafire.com/?ro5pzud3xoenic4

ni part 2 
http://www.mediafire.com/?thjlgi3cc5ajjd2

moral : ni hanyelah suatu humble opinion dr aku. 

Yang benar, 

-ISMETH AZRIL-

5 comments:

  1. 1. Filem 7 juta dalam masa 2 minggu turn out to be rubbish kan? Hahahaha.

    2. Orang datang sebab nak tengok Shaheizy Sam je bai.

    3. Aku pun macam ang. Aku suka gila lakonan dia masa dia tak femes lagi. Memang true, aku ingat dah boleh ganti Rosyam Nor dah. Tapi sekarang dah berlambak sangat dah.

    4. Apasal aku ja yang komen kat sini? Ahahahaha

    ReplyDelete
  2. 1. tu rr..aku espek sumting better la..sbb aku dok usha trailer mcm best..last2 mcm haram ja..mmg farid khamil x ckup ilmu lgi la nk direct filem.

    2. wktu dia x femes lg, aku x la thp nk bajet dia akn jd mcm rosyam nor..sb stail dia lain ngn rosyam..tp bajet2 pon dia ada la peluang nk jd mcm zulhuzaimy la..yg dia aku suka..berlakon power gila

    3. aku pon x psti knapa hg ja yg dok komen..lgpon aku tlis bnda yg x da la mnarik sgt pon nk baca..haha~~just sumting yg aku rsa nk tlis ja..

    ReplyDelete
  3. Aku suka baca review movie kawan-kawan tulis. Thats why aku komen. Ahahahaha.

    ReplyDelete
  4. Saya TERtengok cerita ni kat panggung sbb membe beli tiket ,sy pun ikut aja laaaaa~ endingnye mmg.....

    haihhhh...

    ReplyDelete
  5. citer die cm shit kn..ko tgk teater tykonn lgi best..serious.

    ReplyDelete