Friday, May 27, 2011

where's your manners dude ??

Assalamuaalaikum pd viewers Muslim dan salam sejahtera saya ucapkan. Rini bnde simple je aku nk ckp. Manners. Tp manners yang aku maksudkan ni bukannya manners yang standard kita tengok conoh klau kita tgk manners budak-budak zaman sekarang yg makin sucks, tp aku nk lebih pada working manners atau pun ayat lainnya working ettics.

Ok sekarang ni bilik akunye kipas tgh rosak. Secara amnya mmg aku da bajet sbb 2,3 hari sebelumnya mmg au psan kipas tu da wt hal..dengan wt kaur bunyi ape bagai sume. Malam terakhir kipas tu bekerja die berbunyi terok giler smpai mmber aku ckp bilik aku mcm kt zoo. DAMN lu. Lepas tu aku tido bngun terjage kul 3 lebih da x jalan. Faker tol la.. Esknye aku straight la gi opis nk wt report lpas anta mmber aku gi hentian kajang. OK then lpas aku report aku mmg da aspect abih lama seminggu lebih baru nk repair kot. Lepas seminggu aku tanye la balik kt opis fine diorg ckp:

" Kitorg da wt reprot ngn tecnician UKM, so lpas beberapa procedure baru dpt repair kot..."

lebih kurang cmtu la ayt nye..aku pon mmg phm sgt sistem bala~~bala~~ ni..SO then tggu la..nasib bek ade la sorg mmber aku ni bilik die kosong so aku tmpg la tido ngn lepak sume. Aku mmg x suka sgt sebenarnye nk lepak bilik org sbb aku takot tuan bilik tu x selesa sbb aku pon kompem x selesa sgt kalau ada org dok lepak bilik aku. Lepas seminggu lebih aku pon gi la lagi nk tanya balik psl bnde ni. yang jagenye ade 2 brader: sorg brader rambut nk berkati taruk minyak lagi sorg bdn besar. Aku pon tnye,

" Assalamualaikum bang, nak tnye biler ekk technician nk dtg sbb kipas saye da seminggu lebih rosak ni.?? "

Brader bdn besar tu pon ckp.

" TUNGGU JE LAA nnti diorg dtg diorg repair la.."

Cmtu la lebih kurang ayt dia. Ade plus minus bnde x penting. Ni kira ayt penting die la. Ayt yg wt akmu rse pissed off. Sbb pe aku boldkan perkataan tu sbb time tu ayt die mcm marah aku lak sbb aku dok dtg tnye.. Wei fuckoff la bilik aku tu da seminggu lebih x berkipas la..nasib aku ade kt bilik org. Kalau x mmg sauna la aku dok dlm tu. ASSWHOLE sungguh.

Ok aku mmg phm mybe die meluat la aku dok dtg..aku rse tu kali ke 2 kot aku dtg lpas aku report. Bukannya hari-hari aku dtg tnye, " biler nk repair kipas bilik aku??" So watafak die nk pissed off ngn aku. Supposed aku yg patot pissed off sbb bilik aku yg xde kipas. Come on la..xkn la statistik tntg pekerja kerajaan ni mmg fuck off ttg work ettics ni betul kot. Paling x pon kalau nk ckp lmbt lg technician nk dtg korg smbil senyum je la ckp kt aku ni. Ni x ..da la x senyum..pstu boleh pulak nk marah aku balik. Ni da msuk 2 mggu kipas aku tu x berepair..aku akn tggu lagi la..so so where's your manner's dude and ASSWHOLE to all you peeps.!!!



moral : xde moral sbb aku dok mencarut je..eh ade moral bru dpt idea.. SABAR SEPARUH dari IMAN.. Tp sabar aku ni da lebih dari separuh ni.

2 comments:

  1. ko maki teruk je smet. ingat, hang dah ada tempias dot bad history. paling susah tukaq kolej ja.

    sekali skala kena ngamuk gak smet.

    ReplyDelete
  2. mmg rr..tp kgkdg tu aku mmg phm keadaan la procedure bala bala tu..tp kgkdg kna la manners gak dow..lgpon aku dok igt kn tok sem dpn sapa ja lg nk jga dot ni..sbb tu aku sabaq ja.

    ReplyDelete